The Head of ICRC Mission in Misrata Assassinated in Sirte

The Head of ICRC Mission in Misrata Assassinated in Sirte

Gunmen killed a Swiss national working in Libya for the International Committee for the Red Cross when they intercepted his car in the city of Sirte on Wednesday, the Red Crescent said.

“The ICRC’s head of mission in Misrata was killed today as he was carrying out a visit to Sirte,” Red Crescent spokesman Mohamed Mustafa al-Misrati told AFP.

Misrati said the ICRC worker was killed when unidentified gunmen stopped his car in the coastal city of Sirte, 500 kilometers (300 miles) east of Tripoli, where he had been working with the Libyan Red Crescent’s local branch.

The ICRC in Geneva confirmed the death an employee in Libya.

“He was attacked by gunmen as he left a meeting with two colleagues. He died in Sirte’s hospital. His colleagues are unhurt but in shock,” ICRC spokesman Wolde Saugeron told AFP.

Red Cross offices in Benghazi and Misrata were targeted in 2012, although they left no casualties.

(AFP)

Gunmen kill Red Cross official in Libya, fire grenade at PM’s office

مقتل رئيس بعثة الصليب الأحمر في ليبيا

مقتل رئيس بعثة الصليب الأحمر في ليبيا

أفادت الأنباء أن رئيس بعثة الصليب الأحمر في ليبيا قتل في مدينة سرت التي تقع على بعد 600 كم شرقي طرابلس.

ووفقا للتقارير فإن رئيس البعثة قتل على يد مجهولين بالقرب من مبنى جمعية الهلال الأحمر الليبي.

الصليب الأحمر يعلق عملياته في ليبيا بعد مقتل أحد موظفيه

الصليب الأحمر يعلق عملياته في ليبيا بعد مقتل أحد موظفيه

أعلن متحدث باسم اللجنة الدولية للصليب الأحمر، اليوم الخميس، أن المنظمة ستعلق عملياتها في ليبيا فيما تحقق في مقتل أحد موظفيها هناك.

“أنباء موسكو”

وقتل السويسري مايكل جريب وهو رئيس وفد فرعي للجنة الدولية للصليب الأحمر بالرصاص، يوم أمس الأربعاء، في مدينة سرت الساحلية بعد أن غادر في سيارة لا تحمل أي علامات عقب اجتماع مع زميلين.

وقال المتحدث باسم اللجنة الدولية للصليب الأحمر في جنيف فولدا-جابرئيل سوجيرون إن “من الصعب إلى حد ما معرفة ما إذا كانت المنظمة هي المستهدفة أم أن زميلنا هو المستهدف لأنه غربي. نحتاج فقط إلى وقف لعملياتنا.”

ويعمل لدى المنظمة الإنسانية أكثر من 160 موظفا في ليبيا يقدمون المساعدة للجرحى أو النازحين أو المتضررين بسبب الصراع ويدعمون عمل الهلال الأحمر الليبي.