LPNM Statement on Crimes in Sebha: Letters to the United Nations and Amnesty International

Editorial Comment:

I have observed with dismay how swiftly false reports have circulated that state Southern Libya is now liberated. I issued an appeal for Sebha as soon as I saw the CIA’s “Mighty Wurlitzer” in action.

I have neither the time nor the interest to list the names of the operatives publishing these reports. They have been monitored since the inception of their disinformation campaign during NATO’s 2011 war on Libya. They continued spreading pernicious lies regarding the brutal murder of Muammar al-Qaddafi and Mu’tasim.  They have discredited legitimate appeals for justice and critical messages from his family. They deceive the public regarding the status of political prisoners. Now they hope to conceal the full horror of regime atrocities against civilians by announcing a victory that has not yet happened.

The most important action we can take is to ensure we do not participate in circulating disinformation.

Below are three sets of documents:

  • a statement from the Libyan Peoples National Movement regarding events in Sebha;
  • a letter to the Secretary General of the United Nations;
  • a letter to Amnesty International.

They address an ongoing genocide which the imperialist intelligence operatives have gone to great efforts to ensure passes unnoticed and unreported.

I also enclose the following statement from brother Asaad Zahio, spokesman for the Libyan Peoples National Movement:

أيها الاخوة والرفاق اينما كنتم داخل الوطن او خارجه ..
سأقول ما لم اكن اريد قوله ..

تلقيت العديد من الاتصالات والرسائل من الاخوة الصادقين التي تطالبني بالظهور الاعلامي على القنوات الفضائية لتبيان الحقيقة ، والحديث حول ما يتعرض له الوطن من قبل العصابات الحاقدة ، وهنا اقول في نقطتين ..

النقطة الاولى : هي ان حكومة ليبيا المرتعشة التي تخاف الحق ولا تريد لأحد ان يصدح به ، تعمل بشكل كبير على تكميم الافواه ومحاربة حرية التعبير حتى من خارج الوطن ، وان خارجيتها مسخرة لملاحقة كل من يعارض سياساتهم القمعية الهمجية في حق شعبنا وقد أحالوا عشرات الإحتجاجات الرسمية للبلد الذي أقيم فيه اعتراضاً على ما اعتبروه تهديد للسلم الاجتماعي في ليبيا وقد شجبت في حالة سابقة مندُ ايام سياسة تكميم الأفواه دون ذكر التفاصيل .

و ان البلدان التي نتواجد فيها ظروفها لا تسمح بتوثر مع حكام ليبيا ، وهم يعيشون مرحلة تغيير على مستوى سياساتهم الداخلية ومستقبلهم ولهم العذر في ذلك ، وقد تلقيت اكثر من إنذار في مرات سابقة بعدم الظهور على الشاشات .

ومع هذا انا مستعد للظهور وتحمل كافة العواقب التي قد تترتب على ظهوري الاعلامي فنحن لسنا أعز من تلك الارواح البريئة التي تزهق في بلادي .

النقطة الثانية : انتم تعرفون جيدا ان كل وسائل الاعلام تعمل وفق أليات وبرنامج عمل معين وانها غير متاحة في اي وقت نشاء نحن ، ناهيك عن بعض الوسائل الاعلامية المسيسة والتي تتبع دول معينة ولها سياسة معينة في التعامل مع الاحداث لا سيما ما يحدث في ليبيا ، فكلنا لاحظنا تكالب وسائل الاعلام على ليبيا ابان احداث فبراير 2011 وكيف بعد ذلك تناسوا كل ما يحدث في هذا البلد التي تحولت الى جحيم على ايديهم .

وهنا الدعوة عامة للجميع للتنسيق والتواصل مع وسائل الاعلام العربية والدولية ومراسلتي على الخاص وانا على استعداد للخروج والحديث عن معاناة وأهات أهلنا الذي يراد لهم الابادة الجماعية .

Asaad Zahio

He has just completed an interview with France 24, in which he describes the current situation: اسعد زهيو المتحدث الرسمي باسم الحركة الوطنية : مداخلة هاتفية مع قناة فرنسا24 حول الانتفاضة الشعبية في ليبيا

Alexandra Valiente
Editor

Jamahiriya News Agency

Libya 360°

Viva Libya!

© Copyright 2014